mj
Między nami a koncesjonariuszami nie ma negocjacji, tylko rozmowy. Te systemy mają objąć wszystkie systemy. Autostrady nie są zobligowane do współdziałania z Kapschem. Z naszej strony istotne jest to, aby systemy wprowadzane na koncesjonowanych odcinkach autostrady były kompatybilny z systemem działającym w Polsce i aby rozpoczęły działalność od stycznia 2012 roku - powiedziała Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA.
W maju pisaliśmy o sporze pomiędzy Autostradą Wielkopolską a Kapschem. Pierwszy z podmiotów uzasadniał decyzję o budowie własnego systemu poboru opłat brakiem interoperacyjności systemu ViaToll. Te zarzuty nie znalazły potwierdzenia, nie jest też jasne, czy Autostrada Wielkopolska rzeczywiście zbuduje swój własny system. Dyrektor wykonawczy Kapsch, Marek Cywiński, sugerował niedawno, że plany Autostrady Wielkopolskiej są częścią gry negocjacyjnej.